Odkryj uroki Doliny Karpia w gminie Spytkowice - Rowerem po malowniczych trasach!

Spis treści:

1. Wprowadzenie
  2. Ulica Spacerowa - Początek przygody
  3. Łączany - Przygoda galerników
  4. Marcyporęba - Spacer wzdłuż wału wiślanego
  5. Lipowa - Oaza spokoju i natury
  6. Spytkowice - Zamek i Natura 2000
  7. Miejsce - Piękno starorzecza Wisły

Wprowadzenie:

Dolina Karpia jest pełna urokliwych miejsc, które warto odkryć, zwłaszcza korzystając z rowerowej przygody. Ta malownicza kraina oferuje wiele atrakcyjnych tras, które zapewnią niezapomniane wrażenia i bliski kontakt z przyrodą. Wybierz się na wycieczkę po Dolinie Karpia i ciesz się niezwykłymi widokami, miejscami o bogatej historii i spokojem otaczającej natury.

dolina karpia spytkowice lipowa

Ulica Spacerowa - Początek przygody:

Ruszasz w swoją rowerową podróż z ulicy Spacerowej. Już na samym początku mijasz tory kolejowe i kanał wiślany, a ulica prowadzi Cię w kierunku północno-zachodnim. Niezwykłe miejsce czeka na Ciebie za rozwidleniem z ulicą Zieloną. Opuszczasz ulicę Spacerową i dołączasz do czerwonego szlaku rowerowego Doliny Karpia. To właśnie tutaj rozpoczynasz swoją przygodę na dwóch kółkach.

Łączany - Przygoda galerników:

Kolejny przystanek to Łączany, gdzie historia galerników ożywa. Znajdujesz się tam znane żółte budynki zapory wodnej i elektrowni wodnej Łączany. W tej urokliwej miejscowości żegnasz Wiślany Szlak Rowerowy i kierujesz się ulicą Krakowską, która stanowi główną arterię miasta. Wędrujesz w stronę mostu nad kanałem wiślanym, przy którym działa Międzyszkolny Klub Kajakowy Łączany. Łączany słyną z galarnictwa, a już w średniowieczu galarowie przemierzali Wisłę. Warto zatrzymać się przy klubie kajakowym i podziwiać Wisłę, która staje się Twoim towarzyszem podróży wzdłuż wału wiślanego.

Marcyporęba - Spacer wzdłuż wału wiślanego:

Kontynuując rowerową wędrówkę na północ, kierujesz się ulicą Wałową, mijając przy tym kościół, który powinien znajdować się po Twojej prawej stronie. Ulica Wałowa prowadzi Cię prosto do wału, gdzie skręcasz w lewo na ulicę Wiślaną. Podążasz na północ wzdłuż wału wiślanego, który jest oznakowany czerwonym szlakiem rowerowym. Piękne widoki i świeże powietrze towarzyszą Ci w tej części trasy.

Lipowa - Oaza spokoju i natury:

W miasteczku Lipowa ulica Wiślana zmienia nazwę na Długą i zakręca na północny zachód. Nadal podążasz wzdłuż wału wiślanego, aby nie stracić z nim kontaktu. Aby utrzymać się na właściwej trasie, skręcasz w prawo na ulicę Wierzbową. Przechodzisz obok kapliczki Matki Boskiej Częstochowskiej, a czarny szlak Nordic Walking dołącza do Twojej trasy. Na skrzyżowaniu z ulicą Lipową skręcasz w lewo i kontynuujesz podróż asfaltem, który prowadzi na zachód. Po chwili skręcasz w lewo na ulicę Wiślaną, mijając supermarket i kierując się w stronę stawu Kasztelan. Twoja trasa teraz nazywa się ulicą Kasztelańską, a dołącza do niej także żółty szlak rowerowy Doliny Karpia. To magiczne miejsce oferuje harmonijne połączenie natury i spokoju. To właśnie w tym miejscu jest zlokalizowane nasz Rodowe Siedlisko Lechja w którym możesz odpocząć i przespać się!

dolina karpia gmina spytkowice rowerem lipowa

Spytkowice - Zamek i Natura 2000:

W Spytkowicach mijasz staw Kasztelan po lewej stronie, gdzie znajdziesz punkt rekreacyjno-wypoczynkowy, idealny na odpoczynek w czasie deszczu. Przejeżdżając obok stacji Spytkowice Kępki, kierujesz się na południowo-zachodnią stronę ulicą Pagory, która następnie zakręca na północny zachód i dochodzi do ulicy Zamkowej. Tutaj dołącza do Ciebie zielony szlak Nordic Walking. Przejeżdżasz obok zamku spytkowickiego, który niegdyś pełnił funkcję archiwum państwowego. W dalszej części trasy zmierzasz na północ ulicą Starowiejską, mijając boisko LKS Astra. Pożegnasz zielony szlak Nordic Walking i będziesz kontynuować podróż na czerwonym Szlaku Doliny Karpia. Warto wiedzieć, że mijasz Obszar Natura 2000 Wiśliska, który możesz zwiedzić korzystając ze ścieżki dydaktycznej, znajdującej się za zamkiem w Spytkowicach.

Miejsce - Piękno starorzecza Wisły w gminie Spytkowice:

Następny etap trasy prowadzi przez asfalt wzdłuż starorzecza Wisły i Obszaru Natura 2000 Wiśliska. Ulica Floriana zmienia się w ulicę Długą, która skręca na zachód i dochodzi do ulicy Nadwiślańskiej. Kierujesz się na północ, trzymając się piktogramów czerwonego Szlaku Doliny Karpia i żółtego szlaku rowerowego, aż dotrzesz do przejazdu kolejowego. Po przekroczeniu przejazdu kontynuujesz podróż ulicą Floriana, mijając pasiekę i piekarnio-cukiernię. Następnie skręcasz w prawo, kierując się głównym asfaltem, który prowadzi między polami uprawnymi w stronę Wisły. Mijasz stawy Wawrzek i Czupryński po lewej stronie. Dalej podążasz wzdłuż wału wiślanego, korzystając zarówno z czerwonego szlaku Doliny Karpia, jak i czarnego szlaku rowerowego.

Ciesz się pięknem Doliny Karpia, odkrywając kolejne fascynujące miejsca w trakcie swojej rowerowej przygody. Ta wyjątkowa kraina pełna historii, przyrody i malowniczych widoków na Wiślę zapewni Ci niezapomniane doświadczenia i niezwykłe chwile bliskości z naturą. Wybierz się na wycieczkę po Dolinie Karpia i poznaj jej nieodkryte zakątki!